Børnefysioterapi i Slagelse

Husets fysioterapeut Kathrine har taget kurser indenfor Dynamic Neuromuscular stabilization, DNS. DNS er et behandlingskoncept, som har den naturlige udvikling hos børnene i tankerne.

Via forskellige test og undersøgelsesredskaber, findes frem til barnets evt. udfordring. Dette kunne være barnet ikke vil ligge på maven. Dette kan skyldes:

• Nedsat styrke i ryggen.
  • Manglende evne til at stabilisere rygsøjlen.
  • Bækkenet ligger ikke neutralt og mange andre årsager.

Det enkelte barn vurderes, og der lægges i samråd med forældrene en plan for øvelser og træning. Selv små justeringer i barnets bevægemønster kan give store positive udslag. Forældrene har en stor rolle i den videre træning, da de er sammen med børnene indtil næste behandling.

Børns hjerner er endnu ikke fuldtudviklet, og derfor er det nemmere at ændre uhensigtmæssige bevægemønstre. Børns centralnervesystem er stadig umodent, og ved øvelser som stimulerer, kan centralnervesystemet omprogrammeres.

Behandling gør ikke ondt på barnet, men barnet kan selvfølgelig godt reagere, når man begynder at arbejde med øvelser som er mere krævende. Barnet undersøges grundigt, og hvis det kræver manuel behandling før at øvelserne kan igangsættes, så gøres dette. Vævet kan være forkortet, spændt og ufleksibelt, og der skal skabes frit bevægeligt væv.

Ønsker du en screening af dit barn? Eller oplever du afvigelser fra normalen? Så er børnefysioterapi en af vejene til målet. Kontakt klinikken for at booke en tid eller gør det online her på siden.

Børnefysioterapi i Slagelse kranio-sakral terapi

Sådan udfører vi børnefysioterapi

Hos Kiropraktorhuset tager vi altid udgangspunkt i børnenes ressourcer. Disse ressourcer bygger vi videre på, uanset om der er tale om børn med svære vanskeligheder eller lettere vanskeligheder.

Vi arbejder altid i øjenhøjde med børn, hvorfor vi altid sørger for at bruge ressourcer på sparring, vejledning sjove lege og træning, som er skræddersyet til at udfordre børnene i et passende tempo.

Hvis du er interesseret i at læse mere om børnefysioterapi kan du læse mere her.

Mød din børnefysioterapeut i Slagelse

Kasper Fysioterapeut i Slagelse

Kasper Schiøtt Jensen

Frederik er både uddannet fysioterapeut og massør.

Hvad kan vi ellers hjælpe med?

Vi behandler alt lige fra babyer, børn, voksne og ældre mennesker. Vi samarbejder med de fleste sundhedsordninger og -forsikringer. Der ydes tilskud, hvis du er medlem af Danmark. INGEN VENTETID!! Vi ved at også du har en travl hverdag. Derfor bestræber vi os på at overholde tiderne, så du ikke skal vente. Vi har for det meste tider samme dag, eller senest dagen efter. Der kan selvfølgelig forekomme perioder, hvor dette ikke er muligt pga ferie, sygdom osv.
Husets fysioterapeut står klar til at vejlede dig. Fysioterapeuten har ikke overenskomst med sygesikringen, men priserne for behandling og rådgivning er næsten de samme som ved fysioterapeuter med ydernummer. Og så er ventetiden MEGET kortere. Vi samarbejder med mange sundhedsordninger, der dækker for behandling uden ydernummer. Der ydes tilskud til behandlinger, hvis du er medlem af Danmark.
Kiropraktorhuset i Slagelse tilbyder dybdegående fysiurgisk massage, der virker ved at gennemarbejde hver eneste muskel fra dens udspring til dens tilhæftning. Denne grundige bearbejdning, af musklerne medfører øget blodgennemstrømning i det masserede område. Derved stimuleres kredsløbet, og endorfin (kroppens naturlig morfin) udskilles for dermed at nedsætte smerten. Massagen virker smertelindrende på ømme og overbelastede muskler. Kroppens udskilning af affaldsstoffer øges, hvilket medfører større bevægelighed.
CHOKBØLGE-behandling i Slagelse Behandlingen kan anbefales ved længerevarende smerter i og omkring led, sener, ledbånd, ledkapsler og muskler og ved smertefulde ardannelser efter skader eller operationer. Specifikt: Hælspore Akillessene lidelser Skinnebensbetændelse Springerknæ Løberknæ Osgood-Schlatters syge Trochanter Bursit Tennis-, golf- og musearm Biceps- og supraspinatus-tendinit Frossen skulder Kalkskulder